Wydanie nr 139/2025, Poniedziałek 19.05.2025
imieniny: pokaż (12 imiona)Celestyn, Potencjana, Potencjanna, Kryspin, Bernarda, Piotr, Iwo, Pękosław, Mikołaj, Augustyn, Pudencjana, Pudencjanna
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvsztum.pl

Dlaczego podczas remontów dróg krajowych nie buduje się nowych zatoczek autobusowych?

Dlaczego podczas remontów dróg krajowych nie buduje się nowych zatoczek… fot. GDDKiA
Zapewne wielu kierowców zwróciło uwagę, że podczas remontu drogi krajowej 55 na odcinku Marynowy-Chlebówka nie zostały zbudowane nowe zatoczki autobusowe, tylko w dalszym ciągu przystanki wyznaczone są na pasie ruchu. Naszych widzów zastanawia fakt, że na remont wydawane są grube miliony, a infrastruktura drogowa zostaje ta sama. Dlaczego tak się dzieje?

Na przełomie czerwca i lipca br. remontowany był odcinek około 4,2 km drogi krajowej 55 między Marynowymi a Chlebówką. Wielu naszych widzów zastanawia fakt, że – mimo iż jest to droga krajowa – nie zbudowano zatoczek dla jeżdżących tą trasą autobusów. W dalszym ciągu autobusy muszą zatrzymywać się na jezdni przy przystankach i, co za tym idzie, spowalniają ruch drogowy.

Dlaczego nie zostały zbudowane nowe zatoczki autobusowe? Z tym pytaniem zwróciliśmy się do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W odpowiedzi Mateusz Brożyna z GDDKiA w Gdańsku podkreśla, że wspomniany odcinek DK55 był remontowany.

- „Zgodnie z ustawą Prawo budowlane przez remont należy rozumieć wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym (czyli remont nie obejmuje przebudowy/budowy obiektu budowlanego)” - wyjaśnia Mateusz Brożyna. - W terenie, gdzie prowadzone były roboty, występują przystanki z zatokami, jak i przystanki wyznaczone na pasie ruchu (zasadniczo na żądanie). Na odcinku, gdzie przystanki autobusowe nie mają zatok, „ruch autobusowy” (wsiadanie i wysiadanie pasażerów) jest mniejszy, jednak równie ważny. Są to miejsca o małej intensywności zabudowy i praktycznie braku innej infrastruktury, która mogłaby powodować wzrost pasażerów”.

Na koniec dodaje, że bezpieczeństwo wszystkich użytkowników drogi jest priorytetem wszystkich działań Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

 

 

 

Zdjęcia: GDDKiA

Redakcja. Czekamy na Twoje informacje.
Przejdź do komentarzy

 

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Interwencje TV


Komentarze

Na czas ciszy wyborczej przed wyborami prezydenckimi 2025 komentarze zostały wyłączone.