Do naszej redakcji napisała jedna z mieszkanek naszego miasta, która zwraca uwagę na problem obsługi w Powiatowym Urzędzie Pracy w Malborku (sytuacja miała miejsce w połowie grudnia 2020 r.).
Aby wyjaśnić tę sprawę, zwróciliśmy się o komentarz do Powiatowego urzędu Pracy w Malborku.
Osoba bezrobotna rejestruje się przez Internet lub w Urzędzie.
W odpowiedzi Joanna Reszka, Dyrektor PUP napisała, że w związku z pandemią koronawirusa, w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i pracowników ograniczony został kontakt bezpośredni interesantów, w tym również rejestracja osób bezrobotnych. Nie zmienia to faktu, że Urząd w dalszym ciągu jest otwarty dla każdego klienta.
- „Rejestracja odbywa się za pośrednictwem platformy internetowej praca.gov.pl Zdajemy sobie sprawę, że nasi klienci mogą nie posiadać dostępu do Internetu lub nie potrafią się w nim poruszać i mogą nie mieć w swoim środowisko osoby, która mogłaby pomóc w dokonaniu takiej rejestracji, dlatego od chwili ograniczenia bezpośrednich kontaktów, nie zamknęliśmy Urzędu dla naszych klientów, służymy pomocą i wsparciem” - informuje Joanna Reszka, Dyrektor PUP w Malborku. - „W tym celu wydzieliliśmy stanowisko (komputer z dostępem do Internetu) z telefonem do samodzielnej rejestracji, ponadto od miesiąca listopada 2020 r. został oddelegowany pracownik, którego zadaniem jest pomoc osobom rejestrującym się „krok po kroku” w przejściu przez proces rejestracji przez Internet, taką pomocą również służymy dla osób, które dokonują rejestracji z domu”.
Opisana sytuacja nie miała miejsca.
Dyrektor PUP zapewnia, że każdy, kto zgłosi się do Urzędu nie pozostanie bez pomocy w załatwieniu swoich spraw. Szczególnie dotyczy to osób z dysfunkcjami lub w podeszłym wieku. Jak się okazuje, drzwi do sali operacyjnej są przeszklone. Jeżeli któraś z osób ma jakikolwiek problem, pracownik Urzędu to widzi i wówczas wychodzi do klienta z pomocą.
- „W miesiącu grudniu 2020 r. w Powiatowym Urzędzie Pracy w Malborku zostało zarejestrowanych 269 osób bezrobotnych, w tym 23 osoby niepełnosprawne” - informuje Joanna Reszka. - „Z informacji pracowników wynika, że wśród osób zgłaszających się do Urzędu w celu dokonania rejestracji w miesiącu grudniu 2020 r. i pierwszych dniach stycznia 2021 r. nie zaistniała, o której mowa w liście czytelniczki”.
Sprawę należy wyjaśnić.
Dyrektor PUP podkreśla również, że aby umożliwić klientom kontakt ze wszystkimi pracownikami Urzędu, udostępniony został telefon z wykazem wewnętrznych numerów. W sprawach wymagających szczególnej uwagi zarówno dyrekcja, jak i pracownicy swoją pomocą służą osobiście i wówczas wychodzą na spotkanie z danym interesantem.
- „Jednocześnie nadmieniamy, że w budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Malborku swoją siedzibę posiada Powiatowy Zespół ds. Orzekania Osób Niepełnosprawnych, który również ograniczył bezpośrednią obsługę swoich interesantów, a do kontaktu został udostępniony domofon” - podkreśla Joanna Reszka. - „Wobec powyższego zapraszamy do kontaktu mieszkankę Malborka wraz z Tatą w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji”.