Wydanie nr 111/2024, Sobota 20.04.2024
imieniny: pokaż (11 imion)Amalia, Sekundyn, Teodor, Marcelin, Berenika, Agnieszka, Nawoj, Szymon, Sulpicjusz, Czesław, Ursycyn
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvsztum.pl

Malbork. Czy Powiatowy Urząd Pracy działa prawidłowo w dobie pandemii?

Malbork. Czy Powiatowy Urząd Pracy działa prawidłowo w dobie pandemii? fot. Archiwum TvMalbork.pl
Pandemia koronawirusa, która trwa nieprzerwanie od marca zeszłego roku daje się we znaki każdemu z nas. Pozamykano szkoły, restauracje, kina i galerie handlowe. Ograniczony został dostęp do wielu obiektów użyteczności publicznej. Wprowadzony do naszego codziennego życia reżim sanitarny nie wydaje się już tak uciążliwy, jakby mogło się na początku wydawać. Codziennie media informują o wprowadzanych przez rząd obostrzeniach, ograniczeniach i danych dotyczących zachorowalności oraz śmiertelności spowodowanych zakażeniem koronawirusa. Poszczególne jednostki użyteczności publicznej informują mieszkańców o zasadach dotyczących ich działalności i obsługi petentów. Wydawać by się mogło, że są to dość wystarczające i wyczerpujące informacje. Jednak wielu z nas w dalszym ciągu czuje się w tej pandemicznej sytuacji niedoinformowanych.

 

Do naszej redakcji napisała jedna z mieszkanek naszego miasta, która zwraca uwagę na problem obsługi w Powiatowym Urzędzie Pracy w Malborku (sytuacja miała miejsce w połowie grudnia 2020 r.).

Aby wyjaśnić tę sprawę, zwróciliśmy się o komentarz do Powiatowego urzędu Pracy w Malborku.

 

 

 

 

Osoba bezrobotna rejestruje się przez Internet lub w Urzędzie.

W odpowiedzi Joanna Reszka, Dyrektor PUP napisała, że w związku z pandemią koronawirusa, w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i pracowników ograniczony został kontakt bezpośredni interesantów, w tym również rejestracja osób bezrobotnych. Nie zmienia to faktu, że Urząd w dalszym ciągu jest otwarty dla każdego klienta.

- „Rejestracja odbywa się za pośrednictwem platformy internetowej praca.gov.pl Zdajemy sobie sprawę, że nasi klienci mogą nie posiadać dostępu do Internetu lub nie potrafią się w nim poruszać i mogą nie mieć w swoim środowisko osoby, która mogłaby pomóc w dokonaniu takiej rejestracji, dlatego od chwili ograniczenia bezpośrednich kontaktów, nie zamknęliśmy Urzędu dla naszych klientów, służymy pomocą i wsparciem” - informuje Joanna Reszka, Dyrektor PUP w Malborku. - „W tym celu wydzieliliśmy stanowisko (komputer z dostępem do Internetu) z telefonem do samodzielnej rejestracji, ponadto od miesiąca listopada 2020 r. został oddelegowany pracownik, którego zadaniem jest pomoc osobom rejestrującym się „krok po kroku” w przejściu przez proces rejestracji przez Internet, taką pomocą również służymy dla osób, które dokonują rejestracji z domu”.

 

 

 

 

Opisana sytuacja nie miała miejsca.

Dyrektor PUP zapewnia, że każdy, kto zgłosi się do Urzędu nie pozostanie bez pomocy w załatwieniu swoich spraw. Szczególnie dotyczy to osób z dysfunkcjami lub w podeszłym wieku. Jak się okazuje, drzwi do sali operacyjnej są przeszklone. Jeżeli któraś z osób ma jakikolwiek problem, pracownik Urzędu to widzi i wówczas wychodzi do klienta z pomocą.

- „W miesiącu grudniu 2020 r. w Powiatowym Urzędzie Pracy w Malborku zostało zarejestrowanych 269 osób bezrobotnych, w tym 23 osoby niepełnosprawne” - informuje Joanna Reszka. - „Z informacji pracowników wynika, że wśród osób zgłaszających się do Urzędu w celu dokonania rejestracji w miesiącu grudniu 2020 r. i pierwszych dniach stycznia 2021 r. nie zaistniała, o której mowa w liście czytelniczki”.

 

 

 

 

Sprawę należy wyjaśnić.

Dyrektor PUP podkreśla również, że aby umożliwić klientom kontakt ze wszystkimi pracownikami Urzędu, udostępniony został telefon z wykazem wewnętrznych numerów. W sprawach wymagających szczególnej uwagi zarówno dyrekcja, jak i pracownicy swoją pomocą służą osobiście i wówczas wychodzą na spotkanie z danym interesantem.

- „Jednocześnie nadmieniamy, że w budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Malborku swoją siedzibę posiada Powiatowy Zespół ds. Orzekania Osób Niepełnosprawnych, który również ograniczył bezpośrednią obsługę swoich interesantów, a do kontaktu został udostępniony domofon” - podkreśla Joanna Reszka. - „Wobec powyższego zapraszamy do kontaktu mieszkankę Malborka wraz z Tatą w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji”.

Redakcja. Czekamy na Twoje informacje.
Przejdź do komentarzy

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Interwencje TV


Komentarze

Na czas ciszy wyborczej przed wyborami samorządowymi 2024 komentarze zostały wyłączone.