Stowarzyszenie TAK Trójmiejska Akcja Kobieca działa od 2009 roku, jako nieformalna sieć osób, inicjatyw i organizacji. Od lipca tego roku działa już, jako stowarzyszenie zwykłe, którego misją jest budowanie tolerancyjnego społeczeństwa, otwartego na równość i różnorodność. Głównym jego celem jest działanie na rzecz równego traktowania kobiet i mężczyzn oraz osób niebinarnych.
Stowarzyszenie TAK Trójmiejska Akcja Kobieca z Gdańska organizuje w sobotę, 3 października br. w Sztumie bezpłatne warsztaty z praktycznego korzystania z Facebooka, Instagrama, Twittera i LinkedIna, a także nowego sposobu społecznościowego finansowania działań w internecie (tzw. crowdfundingu). Warsztaty poprowadzą ekspertki: Agnieszka Płoska i Lidia Makowska, które po szkoleniu przeznaczą dodatkowo po 8 godzin bezpłatnego tutoringu dla wybranych inicjatyw. Projekt „"Komunikacja w internecie i crowdfunding – warsztaty i tutoring dla animatorek i animatorów działań lokalnych w Powiecie Sztumskim" dofinansowany jest w ramach Funduszu AKUMULATOR SPOŁECZNY, ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego
Kto pierwszy, ten lepszy.
Do udziału w projekcie organizatorzy zapraszają animatorów i animatorki działań lokalnych w powiecie sztumskim bez względu na to, czy reprezentują organizację społeczną, inicjatywę oddolną, grupę sąsiedzką, koło szkolne, instytucję czy fundację. Do udziału w warsztatach niezbędne jest wypełnienie formularza rekrutacyjnego on-line znajdującego się na stronie https://bit.ly/2DMBYGG. Wypełnione formularze – wyłącznie on-line – należy nadsyłać do piątku, 25 września br. do godz. 23:59.
Opis warsztatów.
1. Komunikacja w internecie.
Działasz z ludźmi i dla ludzi, wspierasz, pomagasz, organizujesz świetne wydarzenia. Coraz bardziej jednak widzisz, że z Twoich działań korzystają te same grupy osób? Chciał(a)byś dotrzeć do nowych i osób i włączyć je w swoje projekty? Internet i social media skutecznie mogą Wam w tym pomóc. Na warsztatach poznamy sekrety konkretnego działania na platformach Facebook, Twitter / Instagram /LinkedIn, w praktycznym wymiarze. Odkryjemy też możliwości e-marketingu, czyli automatycznego newslettera, wysyłki majli, zautomatyzowanego połączenia naszej strony z profilami w social mediach. To wszystko przyda się do budowania zaangażowanej społeczności w social mediach i w internecie.
2. Crowdfunding.
Wpadasz na pomysł, zyskujesz nowe pokłady energii do realizacji i nagle coś Cię powstrzymuje. Najczęściej to „coś” to pieniądze. Co może się stać z projektami bez finansowania? Najpewniej zostaną porzucone, a pomysłodawca nie spełni swojego celu czy marzenia. Warto wziąć sprawy w swoje ręce i zarazić naszym pomysłem setki albo i tysiące podobnie myślących osób! Na pomoc przychodzi crowdfunding, czyli finansowanie społecznościowe projektów z pomocą Internetu. Jakie pomysły mają szansę na powodzenie? Kto może śmiało startować z kampanią, a kto warto, aby się bardziej przygotował? Aż w końcu jak to zrobić i jaki pierwszy krok wykonać? Przeprowadzimy Was przez 4 kroki przygotowania kampanii, tak, byście w ograniczonym czasie i bezpiecznym środowisku mogli poczuć, jak to się robi i co jest potrzebne.
Lidia Makowska. Menadżerka kultury, trenerka komunikacji zaangażowanej i równościowej, wspiera organizacje w promocji i sieciowaniu społeczności lokalnych biznesowych. Od 20 lat współpracuje z wieloma instytucjami i organizacjami społecznymi na Pomorzu, w Polsce i za granicą , m.in. z Nadbałtyckim Centrum Kultury w Gdańsku, Culture Action Europe w Brukseli, Kongresem Ruchów Miejskich, TAK Trójmiejską Akcją Kobiecą. W latach 2011-2018 radna Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
Agnieszka Płoska. Uczy, jak realizować kampanie crowdfundingowe. Jest kreatorką i inspiratorką. Od 2009 roku zajmuje się alternatywnym finansowaniem przedsięwzięć. Doradziła blisko 150 projektodawcom, m.in. Gdańskiej Kawiarni CieKAWA, projekt 3Maliny, czy Kobiety Wędrowne. Przeprowadziła dziesiątki warsztatów, współtwórczyni Crowd.Academy. Obecnie realizuje własny projekt „Kobieta z Tłumu”, wspierający osoby w kampaniach finansowania społecznościowego.
Informacja prasowa organizatora
To będą praktyczne warsztaty, jakimi konkretnie działaniami zacząć zbiórkę w internecie i jakie kanały w social mediach mogą nam w tym pomóc. Serdecznie zapraszamy