Starosta Sztumski działając na podstawie art. 11 f ust. 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 311) w związku z art. 10 § 1 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572),
podaje do publicznej wiadomości,
o wydaniu w dniu 04.06.2025 r. decyzji Starosty Sztumskiego Nr 57/2025/ZRID (zn. AB.6740.25.2025.IWB) na realizację inwestycji drogowej pn.: „Budowa drogi gminnej z przebudową skrzyżowania DK55 oraz budową niezbędnej infrastruktury technicznej i przebudową kolizji”, przy ul. Sienkiewicza w Sztumie, na rzecz Burmistrza Miasta i Gminy Sztum, ul. Mickiewicza 39, 82-400 Sztum, na działkach:
- obręb ewid. Sztumskie Pole (221605_5.0016): 299/2, 301/1, 301/2, 453, 301/6, 301/4
- obr. ewid. Kępina (221605_5.0006): 120
Inwestycja będzie realizowana w miejscowości Sztum, powiat sztumski, woj. pomorskie, na niżej wymienionych działkach ewidencyjnych znajdujących się:
a) w liniach rozgraniczających teren pasa drogowego drogi gminnej woj. pomorskie, powiat sztumski, gm. Sztum, jednostka ewidencyjna 221605_5:
- obręb ewid. Sztumskie Pole (221605_5.0016) dz. nr: 301/10 (301/4), 301/13 (301/2), 301/14 (301/6)
b) w liniach rozgraniczających teren pasa drogi krajowej nr 55, województwo pomorskie, powiat sztumski, gmina Sztum, jednostka ewidencyjna 221605_5:
- obręb ewid. Sztumskie Pole (221605_5.0016) dz. nr: 299/2, 453, 301/8 (301/1), 301/15 (301/6), 301/12 (301/2)
c) wykaz działek które na mocy art. 11f ust. 1 pkt 6) w związku z art. 12 ust. 4 pkt 2 w/w specustawy, z dniem ostateczności decyzji, przejdą na własność zarządcy:
- drogi gminnej: woj. pomorskie, powiat sztumski, gm. Sztum, 221605_5.0016:
obr. ewid. Sztumskie Pole, dz. nr: 301/10 (301/4), 301/13 (301/2), 301/14 (301/6)
- drogi krajowej: woj. pomorskie, powiat sztumski, gm. Sztum, 221605_5.0016
obr. ewid. Sztumskie Pole, dz. nr: 301/8 (301/1), 301/15 (301/6), 301/12 (301/2)
(*) W nawiasach podano numery działek przed podziałem według oznaczeń w ewidencji gruntów Decyzja zawiera rozstrzygnięcia w zakresie udzielenia zezwolenia na realizację ww. inwestycji drogowej, w tym w szczególności dotyczące: określenia linii rozgraniczających teren inwestycji, oznaczenia nieruchomości według katastru nieruchomości, stające się z mocy prawa własnością Gminy Miasta i Gminy Sztum lub Skarbu Państwa z dniem w którym ww. decyzja stanie się ostateczna, zatwierdzenia podziału nieruchomości, zatwierdzenia dokumentacji projektowej, określenia terminu wydania nieruchomości, położonych w liniach rozgraniczających teren planowanej inwestycji - na 121 dzień od dnia, w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stanie się ostateczna, zezwolenia na wykonanie obowiązku dokonania przebudowy istniejącej sieci uzbrojenia terenu oraz obowiązku dokonania modernizacji urządzenia wodnego, a także wymagań dotyczących nadzoru na budowie.
Niniejszej decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności (art. 17 ust. 1 ustawy).
Dodatkowo informuje się, że w myśl art. 18 ust. 1e pkt 1 specustawy drogowej, w przypadku niezwłocznego wydania nieruchomości lub nie później niż w terminie 30 dni od dnia doręczenia niniejszego zawiadomienia, właścicielowi lub użytkownikowi wieczystemu przysługuje zwiększenie odszkodowania o kwotę równą 5% wartości nieruchomości lub wartości użytkowania wieczystego.
Decyzję ustalającą wysokość odszkodowania za nieruchomość przejętą z mocy prawa na własność zarządcy drogi gminnej lub krajowej, w imieniu Starosty Sztumskiego wydaje Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami: tel. (055) 267-74-88.
Strony postępowania mogą zapoznać się z treścią ww. decyzji w tut. Wydziale Architektury i Budownictwa (pokój nr 34), ul. Mickiewicza 31, 82-400 Sztum, od poniedziałku do piątku: 8:00-14:00, tel. (055) 267-74-55.
Od niniejszej decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Wojewody Pomorskiego, za pośrednictwem tut. Starosty Sztumskiego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Zgodnie z art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni licząc od dnia publicznego ogłoszenia tj. ukazania się obwieszczenia o wydaniu ww. decyzji Starosty Sztumskiego.
Zawiadomienie o wydaniu decyzji Starosty Sztumskiego przesyła się dotychczasowym właścicielom lub użytkownikom wieczystym, na adres wskazany w katastrze nieruchomości – wg odrębnej korespondencji.
Z up. Starosty Sztumskiego
Wojciech Babalski - Naczelnik
Wydziału Architektury i Budownictwa
Informacja prasowa Starostwa Powiatowego w Sztumie