Wydanie nr 319/2024, Czwartek 14.11.2024
imieniny: pokaż (17 imion)Elżbieta, Wszerad, Józef, Antyd, Serapion, Klementyn, Judyta, Hipacy, Laurenty, Kosma, Lewin, Damian, Agryppa, Teodot, Maria, Paweł, Montan
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvsztum.pl

DK 22. Na finiszu prac między Czarlinem i Knybawą.

  • Wydanie nr 319/2024
  • 12 listopada 2024, 07:42
  • GDDKiA Gdańsk
  • Wiadomości
DK 22. Na finiszu prac między Czarlinem i Knybawą. fot. GDDKiA
Trwają ostatnie prace wykończeniowe na 4-kilometrowym odcinku drogi krajowej nr 22 od węzła w Czarlinie do mostu Knybawskiego na Wiśle. Wszystkie utrudnienia znikną do końca miesiąca. W ramach robót przebudowaliśmy m.in. wiadukt na węźle w Czarlinie nad DK91.

O inwestycji

Rozbudowaliśmy DK22 zgodnie z aktualnymi parametrami dla drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Przekrój pozostał taki sam, jak obecnie – po jednym pasie w każdym kierunku. Prócz nowej nawierzchni drogi powstał wzdłuż niej ciąg pieszo-rowerowy.

Ponadto przebudowany został most oraz wiadukt nad linią kolejową w rejonie węzła na DK22 i DK91. Wykonaliśmy system odwodnienia, oświetlenie oraz zamontowaliśmy urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne. Wybudowaliśmy również dwie zatoki przeznaczone do ważenia pojazdów przez uprawnione służby (po jednej dla każdego kierunku ruchu).

Połączenie ze szlakiem rowerowym

W pobliżu mostu Knybawskiego wykorzystaliśmy istniejący już tzw. suchy przepust, dzięki któremu zarówno piesi, jak i rowerzyści mogą bezpiecznie przejść pod DK22. Tunel łączy ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż drogi krajowej z Wiślaną Trasą Rowerową (WTR), będącą integralną częścią popularnego szlaku EuroVelo.

Efekty prac na DK22

Inwestycja zwiększy przepustowość, poprawi bezpieczeństwo ruchu samochodowego oraz pieszo-rowerowego. Rozbudowa DK22 ma też pozytywne znaczenie dla środowiska ze względu na budowę przejść dla zwierząt wraz z ogrodzeniami ochronno-naprowadzającymi.

Rozbudowa DK22 w woj. pomorskim

Prace na DK22 to element większego programu wzmocnienia drogi do nośności 11,5 t/oś.

W województwie pomorskim obejmuje następujące odcinki:

  • Chojnice – Czersk (22,5 km): trwają prace budowlane, zakończenie planowane w IV kw. 2024 r.
  • Królewo – granica woj. pomorskiego i warmińsko-mazurskiego (10,5 km): trwają prace budowlane, zakończenie w II kw. 2025 r.
  • Zblewo – Sucumin (6 km): trwają prace budowlane, zakończenie planowane w I kw. 2026 r.

Ponadto kilka odcinków jest na etapie prac przygotowawczych:

  • Czersk – Czarna Woda (10,3 km): przetarg w systemie Projektuj i buduj planujemy w IV kw. 2024 r.
  • Czarna Woda – Zblewo (17 km): wydanie decyzji środowiskowej w IV kw. 2024 r.
  • Malbork – Królewo (3,5 km): odwołaliśmy się od wydanej decyzji środowiskowej (DŚU).

W ciągu DK22 przewidzieliśmy również realizację dwóch obwodnic:

  • Człuchowa: złożyliśmy wniosek o wydanie DŚU, przetarg w systemie Projektuj i buduj planujemy w IV kw. 2026 r.
  • Starogardu Gdańskiego: weryfikujemy dokumentację z etapu prac przygotowawczych, przetarg w systemie Projektuj i buduj planujemy w IV kw. 2024 r.

Ostatnie dwie inwestycje są realizowane w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic.

Łączne koszty rozbudowy DK22 wynoszą ok. 1 mld zł. Do tego należy dodać szacowany na 1,15 mld zł koszt obu obwodnic. Razem będzie to 2,15 mld zł.

GDDKiA Gdańsk
Przejdź do komentarzy

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.