Powiat malborski
W powiecie malborskim do obowiązkowych egzaminów maturalnych przystąpiło 559 osób. Maturę zdało 64% uczniów. Język polski na poziomie podstawowym zdało 92% abiturientów, język angielski na poziomie podstawowym – 91%, a podstawy matematyki 67% abiturientów. Najwyższa zdawalność została odnotowana w I LO – 93% i II LO – na poziomie 81%. W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 maturę zdało 66% uczniów, a w Liceum Zespołu Szkół Katolickich – 65%. W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Technikum zdało 36%, a w Liceum – 24% abiturientów.
Powiat nowodworski
W powiecie nowodworskim do matury przystąpiło 92 abiturientów. Egzaminy zdało 57% maturzystów. Na poziomie podstawowym język polski zdało 96% uczniów, język angielski – 90%, a matematykę – 59%. W LO zdawalność była na poziomie 80%, a w Zespole Szkół – 34%.
Powiat sztumski
W powiecie sztumskim do obowiązkowego egzaminu maturalnego przystąpiło 127 uczniów i zdało 53%. Poziom podstawowy z języka polskiego zdało 88% maturzystów, języka angielskiego 85%, a matematyki – 60%. Najwyższą zdawalność odnotowano w Zespole Szkół w Dzierzgoniu – 82%. W Liceum Zespołu Szkół w Sztumie maturę zdało 67% uczniów, a w Technikum Zespołu Szkół w Sztumie – 65%. W Zespole Szkół w Barlewiczkach egzaminy zdało 22% maturzystów.
W I LO w Malborku 101 absolwentów przystąpiło do egzaminu maturalnego. 7 osób nie zdało egzaminu z jednego przedmiotu i mają szansę przystąpić do ponownego egzaminu w sesji poprawkowej, która odbędzie się 24 sierpnia br.
- „Ilość osób, które będą przystępować do sesji poprawkowej jest wyższa w stosunku do lat poprzednich, ale wyniki procentowe utrzymują się cały czas w zasadzie na tym samym poziomie. Na dokładną analizę przyjdzie jeszcze czas” - zauważa Hanna Lalak, dyrektor I LO w Malborku w piśmie przesłanym do naszej redakcji.
Wynika to z tego, że Centralna Komisja Egzaminacyjna nie przygotowała jeszcze dokładnych danych dotyczących wyników uczniów za arkusze maturalne, w tym także za poszczególne zadania. CKE te dane udostępnia dopiero w późniejszym terminie.
Jaki wpływ na wynik matury miała pandemia?
Rok 2021 był kolejnym, kiedy uczniowie klas maturalnych do najważniejszego egzaminu w swoim życiu musieli przygotowywać się zdalnie, w zaciszu swojego pokoju. Czy pewnego rodzaju odosobnienie i ograniczony kontakt z nauczycielami miały wpływ na końcowy wynik egzaminu maturalnego? Czy pandemia rzeczywiście wpłynęła na taki, a nie inny wynik matury?
- „Pandemia wniosła do naszej codzienności wiele zmian. Alarmująca stała się sytuacja uczniów i nauczycieli, którzy praktycznie z dnia na dzień zostali wrzuceni w sytuację edukacji zdalnej, która miała niewiele wspólnego z tym, czego doświadczali dotychczas” - podkreśla Hanna Lalak. - „Jednak dzięki licznym szkoleniom, nauczyciele w sposób zadowalający mogli realizować podstawę programową i wesprzeć uczniów, udzielać konsultacji, organizować bezinteresownie, często wieczorami, dodatkowe zdalne zajęcia dla swoich maturzystów. Działania te sprawiły, że wyniki matur na poziomie podstawowym dalej utrzymują się na wysokim poziomie, jednak obniżył y się wyniki matur na poziomie rozszerzonym i tu głównie dopatruję się negatywnego wpływu pandemii na wyniki egzaminu maturalnego”.
A jak poradzili sobie z tegoroczną maturą wasze dzieci? Czekamy na państwa komentarze.