Wydanie nr 333/2024, Czwartek 28.11.2024
imieniny: pokaż (12 imiona)Grzegorz, Lesław, Zdzisław, Gościrad, Lesława, Jakub, Rufin, Ginter, Guncerz, Gunter, Kwieta, Berta
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvsztum.pl

Mieszkańcy Nowej Wsi Malborskiej nową drogą pojadą już po wakacjach? Zobacz i przeczytaj, co już zostało zrobione.

  • Wydanie nr 333/2024
  • 20 maja 2019, 10:29
  • Redakcja
  • Wiadomości
  • 2 komentarze
Remont drogi wojewódzkiej 515 na odcinku Malbork – Grzymały idzie pełną parą, o czym codziennie mogą się przekonać kierowcy pokonujący ten odcinek. Zwróciliśmy się do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku z prośbą o podsumowanie dotychczasowych prac wykonanych na całym odcinku rozbudowywanej drogi.

AKTUALIZACJA 24 maja 2019.

Położona jest już pierwsza warstwa asfaltu. Zobacz wideo.

W odpowiedzi Anna Mątewska, zastępca dyrektora ds. inwestycji w ZDW Gdańsk szczegółowo opisała poszczególne etapy prac wykonanych do końca kwietnia br.

Początek zakresu od strony Malborka pierwsze 150 metrów została wymieniona konstrukcja jezdni na obu pasach i ułożono dwie warstwy nawierzchni bitumicznej, po której odbywa się ruch pojazdów. Do ułożenia została ostatnia warstwa – ścieralna. Na tym odcinku został wybudowany po prawej stronie ciąg pieszo-rowerowy i zjazdy oraz magistrala wodociągowa, po lewej stronie instalacja oświetlenia ulicznego wraz z fundamentami lamp oświetleniowych, a na jezdni wpusty kanalizacji deszczowej.

Za torami na odcinku około 550 metrów na prawej połowie jezdni obecnie została wymieniona konstrukcja nawierzchni i na tym odcinku ruch odbywa się wahadłowo lewą połową jezdni. Na tym odcinku po prawej stronie ułożona jest główna magistrala wodociągowa i przyłącza wodociągowe do poszczególnych odbiorców. Na tym odcinku po prawej stronie w miejscu budowy nowej konstrukcji zamontowano wpusty kanalizacji deszczowej. Ułożono krawężnik drogowy oddzielający jezdnię od ciągu pieszo-rowerowego. Ułożono obramowanie ciągu pieszo-rowerowego w postaci obrzeży betonowych. Obecnie trwają prace związane z układaniem konstrukcji oraz nawierzchni z betonowej kostki brukowej na ciągu pieszo-rowerowym oraz profilowanie skarp w miejscu prowadzenia robót. Trwają prace branży elektrycznej związane z wymianą słupów i przyłączy. W dalszym etapie na tym odcinku planuje się budowę zjazdów oraz ułożenie dwóch warstw bitumicznych na prawej połówce jezdni i przerzucenie robót na drugą połówkę jezdni.

Na kolejnym odcinku 500 metrowym ruch odbywa się na obu pasach jezdni w obu kierunkach – jest to odcinek między dwoma wahadłami. Na tym odcinku kontynuowane są prace związane z budową kanalizacji deszczowej oraz sieci wodociągowej – prace te są wykonywane przy lokalnym zawężeniu ruchu. W najbliższym czasie na tym odcinku nie planuje się prac związanych z wprowadzeniem ruchu wahadłowego z uwagi na przepustowość i kumulację pojazdów między dwoma wahadłami.

Na kolejnym odcinku około 500 metrów na prawej połowie jezdni od budynku szkoły w Nowej Wsi Malborskiej została wymieniona konstrukcja jezdni i zostały ułożone dwie warstwy nawierzchni bitumicznej. Na tym odcinku po prawej stronie zamontowane są wpusty kanalizacji deszczowej. Trwają prace związane z odwodnieniem terenów przyległych bezpośrednio do drogi wojewódzkiej oraz trwają prace związane z przygotowaniem terenu pod budowę ciągu pieszo-rowerowego i zjazdów. Na końcu tego odcinka po lewej stronie przy ulicy Kasztanowej został wybudowany zbiornik retencyjny ZB-2 oraz konstrukcja drogi serwisowej – pętli do zawracania wraz z jedną warstwą bitumiczną jezdni.

Na kolejnym odcinku o długości około 1000 metrów za ulicą Kasztanową trwają prace związane z poszerzeniem drogi po prawej stronie polegające na robotach ziemnych oraz układaniu poszczególnych warstw konstrukcyjnych. Na tym odcinku ruch odbywa się na obu pasach jezdni w obu kierunkach z lokalnymi zawężeniami w miejscu wykonywania prac.

500 metrów dalej w km 5+200 rozpoczęły się prace ziemne związane z przygotowaniem podłoża pod projektowane przesunięcie jezdni z uwagi na korektę łuku poziomego. W wyniku tych prac istniejący zakręt zostanie „złagodzony”.

Kolejny odcinek około 1200 metrów do skrzyżowania z drogą powiatową na Sztum to odcinek, na którym zostały ułożone warstwa podbudowy oraz dwie warstwy nawierzchni bitumicznej na obu połówkach jezdni. Na tym odcinku obecnie ruch odbywa się na obu pasach jezdni w obu kierunkach. Na tym odcinku został wykonany przepust pod drogą o średnicy 1200 mm. Na tym odcinku wykonywano konstrukcję pod dwie zatoki autobusowe wraz z obramowaniem z krawężników. Trwają roboty ziemne pod warstwy konstrukcyjne poboczy. W miejscu skrzyżowania z drogą powiatową na Sztum trwają prace związane z poszerzeniem jezdni związaną z przebudową skrzyżowania.

Kolejny, ostatni odcinek około 1200 metrów za skrzyżowaniem z drogą powiatową na Sztum do m. Grzymała to odcinek, na którym również zostały ułożone warstwy podbudowy oraz dwie warstwy nawierzchni bitumicznej na obu połówkach jezdni. Na tym odcinku obecnie ruch odbywa się na obu pasach jezdni w obu kierunkach. Na tym odcinku zostały wykonane dwa przepusty pod drogą o średnicy 1200 mm i 1000mm. Na tym odcinku wykonywane są roboty ziemne pod warstwy konstrukcyjne poboczy oraz profilowanie rowów.”

Koniec realizacji zadania we wrześniu?

W informacji przesłanej przez Zarząd Dróg Wojewódzkich czytamy również, że „zaawansowanie robót na koniec kwietnia 2019 szacowane jest na poziomie 33% . Wynika to przede wszystkim z faktu, iż w okresie zimowym grudzień – marzec prace prowadzone były w ograniczonym zakresie. W najbliższym czasie zakończą się roboty w branży sanitarnej i do wykonania pozostaną roboty drogowe. Obecnie obowiązujący termin zakończenia realizacji zadania to 09.09.2019 r.”

Anna Mątewska przyznaje, że podczas realizacji tego zadania Wykonawca napotyka na wiele problemów, z których „największym jest występowanie gruntów słabonośnych w miejscu zmiany przebiegu drogi. Na odcinku ok. 140 m Wykonawca w czasie wykonywania badań kontrolnych stwierdził występowanie gruntów organicznych - torfów o głębokości zalegania do 7 m poniżej istniejącego terenu. Konieczność wzmocnienia podłoża na tym odcinku, niezależenie od przyjętej technologii, może spowodować wydłużenie terminu realizacji zadania oraz wzrost kosztów zadania. W chwili obecnej opracowywany jest projekt wzmocnienia podłoża. Dopiero po jego otrzymaniu będzie możliwe oszacowanie dodatkowego czasu niezbędnego do wykonania robót dodatkowych.”


 

Redakcja
Przejdź do komentarzy

 

 

 

Powiązane artykuły

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (2)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.

 
mieszkaniec
mieszkaniec 13.08.2019, 21:39
Chyba 2020 wrzesień .W Etiopii szybciej budują drogi
negatyvv
negatyvv 21.05.2019, 06:42
Z takim tempem? Chyba połowa.