Przetarg odbędzie się w siedzibie Urzędu Gminy w Miłoradzu przy ul. Żuławskiej 9 w dniu 8 kwietnia 2019 r. w pok. nr 15 (sala narad) o godzinie 10.00
1. Opis nieruchomości:
Lp. |
Nr działki |
Powierzchnia działki |
Cena wywoławcza brutto |
Wadium |
1 |
75/6 |
62 m2 |
1481,97 zł |
250 zł |
2 |
75/7 |
31 m2 |
863,96 zł |
150 zł |
Nieruchomości gruntowe niezabudowane położone w obrębie Stara Kościelnica, gmina Miłoradz,dla których prowadzona jest księga wieczysta GD1M/00018943/0.
Działki w ewidencji gruntów sklasyfikowane są jako użytki gruntowe: W-PSIII.
Działka nr 75/7 nie ma bezpośredniego połączenia z drogą publiczną.
Z uwagi na parametry działek utrudniające ich odrębne zagospodarowanie, przetarg ogranicza się do właścicieli nieruchomości przyległych do działek objętych przetargiem.
2. Obciążenia i zobowiązania:
a) w dziale III i IV księgi wieczystej nie ma wpisów obciążających,
b) nieruchomości nie są przedmiotem żadnych obciążeń i zobowiązań
3. Przeznaczenie nieruchomości
Dla nieruchomości brak jest miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Dla nieruchomości nie wydano decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
Zgodnie ze Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Miłoradz uchwalonego Uchwałą nr XXIX/239/09 Rady Gminy Miłoradz z dnia 9 listopada 2009 r. nieruchomości położone są na terenie oznaczonym jako zabudowa zagrodowa i usługowa.
4. Warunki nabycia nieruchomości
a) W przetargu mogą wziąć udział właściciele działek przyległych do działek objętych przetargiem.
Osoby zamierzające uczestniczyć w przetargu winny w terminie do dnia 4 kwietnia 2019 r. do godz. 15.00 zgłosić uczestnictwo w przetargu poprzez złożenie w Urzędzie Gminy w Miłoradzu pisemnego zgłoszenia wraz z kopią dokumentu potwierdzającego dokonanie wpłaty wadium.
Lista osób zakwalifikowanych do przetargu zostanie wywieszona na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy w Miłoradzu w dniu 5 kwietnia 2019 r. do godz. 10.00.
b) Ustalone wadium płatne jest najpóźniej do 4 kwietnia 2019 r. przelewem na konto Gminy Miłoradz prowadzone w Banku Spółdzielczym w Malborku nr 02 8303 0006 0060 0600 0101 0054.
c) Wadium wpłacone przez uczestnika, który przetarg wygrał, zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości. Wadium ulega przepadkowi w razie uchylenia się uczestnika, który przetarg wygrał, od podpisania umowy notarialnej. Pozostałym uczestnikom przetargu wadium zostanie zwrócone niezwłocznie, w ciągu 3 dni od odwołania, zamknięcia, unieważnienia lub zakończenia wynikiem negatywnym przetargu, w sposób odpowiadający formie wnoszenia.
d) Uczestnicy przetargu zobowiązani są posiadać dokument tożsamości, a w przypadku reprezentowania Uczestnika przez pełnomocnika – pełnomocnictwo. Dla podmiotów innych niż osoby fizyczne: aktualny wydruk z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru. Odpis z rejestru winien być wydany w ciągu ostatnich trzech miesięcy.
e) Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników przetargu, jeżeli przynajmniej jeden uczestnik zaoferuje co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny wywoławczej.
f) O wysokości postąpienia decydują uczestnicy przetargu, z tym że postąpienie nie może wynosić mniej niż 1 % ceny wywoławczej, z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych.
g) Przed przystąpieniem do przetargu uczestnicy winni złożyć pisemne oświadczenie
o zapoznaniu się z warunkami przetargu.
h) Cena nabycia nieruchomości płatna jest jednorazowo przed zawarciem umowy notarialnej.
W dniu podpisania umowy notarialnej środki finansowe winny znajdować się na rachunku bankowym Gminy Miłoradz.
i) O terminie zawarcia umowy notarialnej nabywca zostanie zawiadomiony do 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu. Jeżeli osoba ustalona jako nabywca nieruchomości nie przystąpi bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy w miejscu i w terminie podanym w zawiadomieniu lub do dnia zawarcia umowy nie dokona wpłaty ceny nieruchomości, organizator przetargu może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi. Koszty sporządzenia umowy notarialnej i wpisów w księdze wieczystej ponosi nabywca.
Wójt Gminy Miłoradz zastrzega sobie prawo unieważnienia lub odwołania przetargu z ważnych powodów.
Szczegółowych informacji dotyczących nieruchomości będących przedmiotem przetargu, warunków przetargu oraz regulaminu przetargu udziela Referat Rozwoju Urzędu Gminy w Miłoradzu w godzinach urzędowania, pokój nr 2 lub telefonicznie 55 271-15-31 w. 14.
Przetarg zostanie przeprowadzony na podstawie art. 38-41 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 2204), przepisów Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1490).
Ogłoszenie o przetargu podaje się do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Miłoradzu oraz na tablicach ogłoszeń we wszystkich sołectwach gminy Miłoradz, oraz umieszcza na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Miłoradz:
Info i foto: UG Miłoradz